Plannen maken, plannen maken en nog eens plannen maken!

Tijdschriften en tekening

Gek werden we er van. Of laat ik voor mezelf spreken, gek werd ik er van ;). Van al die plannen en mogelijkheden. Het tolde in mijn hoofd van de ideeën, maar bij Leonard nog meer. Leonard is dol op nieuwe dingen verzinnen en plannen maken, ruimtes indelen, dat allemaal uittekenen en als het op papier staat weer opnieuw beginnen met nieuwe inzichten en nieuwe ideeën. Zo zijn er heel wat schetsen gemaakt, op papier en digitaal. We hebben namelijk eind 2013 de koopovereenkomst getekend en pas in juni 2014 kregen we de sleutel. We hadden dus nog eventjes de tijd om plannen te maken.

Tekeningen opsnorren in het Zeeuws Archief

In het Zeeuws Archief hebben we tekeningen opgeduikeld van de bouw van de kerk. Erg leuk om te zien en heel gedetailleerd. Dat is dan weer een voordeel van een kerk, de kans dat die tekeningen bewaard zijn gebleven is groot en dat was dus ook zo. Met die tekeningen en de paar telefoonfotootjes die we tijdens onze bezichtigingen gemaakt hadden gingen we aan de slag. Uren en uren heeft Leonard getekend en zo kwamen we tot een plan om drie kamers te gaan maken in de kerk…maar werd dat het ook?

Tekening van de kerk