Van huis uit zijn wij gewend dat er in de kerk gecollecteerd wordt voor goede doelen. In ons kerkje hangen de collectezakken die hier gebruikt werden. Op de ene staat een K, op de andere een D. Iemand die weet waar die letters voor staan? De K voor kerk, de D voor Diaconie. De collecte voor de kerk was vooral bedoeld om alles wat bij een kerk komt kijken te kunnen bekostigen; het gebouw en het onderhoud daarvan en het mogelijk maken van de diensten.

De diaconale collecte was vooral bedoeld om vanuit de kerk voor de armeren in de samenleving te kunnen zorgen. De collectezakken hangen er nu mooi te zijn en roepen bij veel van onze gasten een herinnering op. We wilden er iets moois mee doen en besloten goede doelen te steunen.

Dit jaar steunen we de volgende goede doelen. Doe je mee?

Jacolien – Alpe d’Huzes

Onze vriendin Jacolien gaat op 1 juni 2023 de Alpe d’Huzes op. Samen met haar team fietst ze deze berg op om mensen te steunen die te maken hebben gehad of nog hebben met kanker. Zo heeft zij een aantal familieleden verloren aan kanker, haar moeder kreeg kanker, maar overleefde het. Haar schoonzus kreeg kanker en ondervindt nog elke dag de gevolgen van de behandeling van deze ziekte. Wat zijn we trots op haar dat zij deze berg op gaat, om geld op te halen voor KWF, omdat er nog steeds zoveel nodig is om onderzoek te doen naar de verschillende vormen van kanker, maar ook naar betere behandelingen en meer perspectief voor na deze ziekte. Wij steunen haar, jij ook?

Dat kan via haar sponsorpagina of een donatie in collectezak K.

Ruud en Annemieke – Muskathlon in Ghana

Van 13 tot 21 oktober 2023 gaan Ruud en Annemieke, samen met anderen, meedoen aan de Muskathlon in Ghana. Wat is dat en waarom in Ghana?

Het doel van de Muskathlon is hoop brengen op plekken van wanhoop, recht op plekken van onrecht, liefde op plekken van haat. Samen zijn zij een stem voor gezinnen en kinderen in Ghana die leven in extreme armoede. Ruud en Annemieke gaan 63 kilometer wandelen om kinderen te bevrijden uit deze extreme armoede. Ze betalen zelf hun vliegticket en verblijf, maar willen ook graag € 10.000 sponsorgeld per persoon meenemen om daarmee kinderen te ondersteunen. Met de Muskathlon voor Compassion komen zij in beweging voor kinderen die kampen met armoede, waardoor zij niet naar school kunnen, geen gezond leven leiden en niet de juiste voeding krijgen. Compassion werkt in Ghana samen met lokale kerken en zij sponsoren kinderen, zodat ze naar school kunnen, toegang hebben tot schoon drinkwater en voedsel waardoor zij een hoopvollere toekomst hebben.

Ook een steentje bijdragen? Dat kan via de sponsorpagina van Ruud en Annemieke of een donatie in collectezak D.